De campagne kent twee fasen. Eerst vragen we mensen voor de camera te vertellen waarom zij in de zorg werken. En we zorgen ervoor dat ze deze filmpjes makkelijk kunnen uitsturen via social media. Ook maken het mogelijk dat mensen rondleidingen op het werk kunnen geven voor vrienden en bekenden. Of dat ze de met de Ambulancebus naar de school van hun kinderen gaan om daar meer te vertellen over werken in de zorg. Et cetera. Zo maken we de trots van zorgmedewerkers zichtbaar en versterken we het imago van werken in de zorg.
Vervolgens wordt iedereen die nu al in de zorg werkt ‘benoemd’ tot hoofd werving. Iedereen wordt betrokken in het werven van nieuwe mensen. Als er vacatures zijn kan men die makkelijk doorsturen naar vrienden in combinatie met een persoonlijke boodschap.
Onder het motto ‘Ik ga voor de zorg’ creĆ«ren we zo een grote structurele beweging – er zijn 1,3 miljoen mensen die in de zorg werken! – die zorgt voor meer begrip en waardering voor zorgmedewerkers. Daarmee versterken we het imago van werken in de zorg en zorgen we op een kosten efficiĆ«nte wijze voor nieuwe aanwas.
Het concept is al gepresenteerd aan meerdere partijen in de zorg. Er wordt gezocht naar voldoende draagvlak voor de uitvoering ervan. Meedoen?